Kansalaisneuvonta auttaa digitaalisissa palveluissa

Kansalaisneuvonta on julkisen hallinnon neuvontapalvelu, joka auttaa sinua löytämään oikean viranomaisen tai viranomaisen sähköisen palvelun asiasi hoitamiseen. Lisäksi Kansalaisneuvonta tarjoaa tukea sähköisen asioinnin tukipalveluiden käyttöön. Kansalaisneuvonnasta vastaa Väestörekisterikeskus.

Kukin viranomainen vastaa omien palveluidensa sisältöä, asiointiprosessiensa kulkua sekä lomakkeiden ja sähköisten asiointipalveluiden toimintahäiriöitä koskevasta neuvonnasta. Kansalaisneuvonta välittää näitä asioita koskevat palautteet organisaatioille selvitettäviksi.

Kansalaisneuvonnan kautta ei voi panna asioita vireille tai tiedustella yksityiskohtia asioinnin etenemisestä.

Yhteystiedot:

Kansalaisneuvonnan palveluneuvojat antavat neuvontaa sähköisten kanavien kautta ja puhelimitse. 

http://www.kansalaisneuvonta.fi/fi-FI#palvelukanavat

Kansalaisneuvonnan palveluajat: ma–pe 8–21, la 9–15, suljettu sunnuntaisin ja arkipyhinä.

  • Kysy sähköisellä lomakkeella
  • Kysy sähköpostitse: palveluneuvoja(at)kansalaisneuvonta.fi
  • Soita numeroon 0295 000
  • Tekstiviestikanava suomalaisissa matkapuhelinliittymissä erityisryhmille, kuten puhe- ja kuulovammaisille: numero 13145, kysymysviestin alkuun Kn
  • Voit ottaa yhteyttä etäyhteydellä
  • Voit kysyä neuvoja myös chatissä Kansalaisneuvonnan verkkosivujen kautta

Taggar:

den 13 augusti 2018