Är dina kontaktuppgifter korrekta?

Vid låneautomaterna kan du i fortsättningen välja om ditt lånekvitto skall skrivas ut som papperskvitto eller skickas till din e-post. Det lönar sig därför att kolla att dina uppgifter om adress, telefonnummer och e-postadress är korrekta i bibliotekets kundregister.

Du kan ändra dina uppgifter i webbiblioteket eller genom att kontakta biblioteket per telefon eller chatt. Då du loggat in i webbiblioteket klickar du på Egna sidor och väljer alternativet Mina lånekort. Klicka på Ändra i rutan med uppgifterna om ditt lånekort. En ny sida öppnas och här kan du ändra dina kontaktuppgifter. Under bibliotekets öppettider kan du också kontakta biblioteket per telefon eller chatt.

Du får din första PIN-kod då du personligen besöker biblioteket. Efter detta kan du vid behov byta PIN-kod i webbiblioteket, här kan du också beställa en ny PIN-kod om du glömt den gamla. Läs mera om detta på hemsidan.

Taggar:

den 5 juni 2020