Tietoa kirjastosta selkokielellä

kirjastokortit2
TERVETULOA KIRJASTOON!

Kaikki voivat tulla kirjastoon.
Kirjastossa voi lukea lehtiä ja kirjoja.
Siellä voi kuunnella musiikkia
ja käyttää tietokonetta.
Kirjastossa on ilmainen langaton verkko.
Pääset internetiin omalla puhelimella tai tietokoneella.
Kirjastossa voi viettää aikaa
ja osallistua tapahtumiin.
Kirjaston käyttö on ilmaista.
Voit kysyä apua kirjaston henkilökunnalta.

Kirjastokortti

Saat kirjastokortin kirjastosta.
Ensimmäinen kirjastokortti on ilmainen.
Saat kirjastokortin näyttämällä henkilöllisyystodistuksen
ja kertomalla osoitteesi Suomessa.
Sinun pitää allekirjoittaa kirjaston käyttösäännöt.

Kirjastokortilla voit lainata kirjoja,
lehtiä, musiikkia ja elokuvia kotiin.
Laina-aika on 4 tai 2 viikkoa.
Saat kuitin lainatessa.
Kuitissa näet palautusajan.
Joudut maksamaan sakkoja,
jos et palauta materiaalia ajoissa.

Kirjastokortti on henkilökohtainen.
Älä anna kirjastokorttia kenellekään toiselle.
Kerro heti, jos korttisi katoaa.

Kirjastossa asioiminen

Kirjastolla on omat verkkosivut.
Etsi kirjoja, lehtiä, musiikkia
ja elokuvia kirjaston verkkosivuilta.
Löydät verkkosivuilta myös kirjaston tapahtumat.
Pyydä apua kirjaston henkilökunnalta,
jos et löydä etsimääsi.
Kirjaston henkilökunta voi esimerkiksi
tilata sinulle lainattavaksi kirjoja omalla kielelläsi.
Kirjastosta saat myös tietoa
kirjaston palveluista ja tapahtumista.

 

 

 

Skrivet av: VSA\virva.soikkeli den 27 februari 2017